tirsdag, november 5, 2024
ForsideNyhederCES 2017Nyhed: Razer Project Valerie og Ariana fra CES 20117

Nyhed: Razer Project Valerie og Ariana fra CES 20117

CES 2017 er netop sluttet og som altid er der både nyheder og koncept-idéer fra verdens største virksomheder til at give enhver nørd ”våde” drømme. Razer er en af dem og de fokuserer ganske vist på et bestemt segment, nemlig gamere verden over, men deres Project Valerie var faktisk med til at skabe en masse attention. Måske en smule for meget for det endte faktisk med at deres prototype af både Project Valerie og Project Ariana er blevet stjålet på messen. Hvordan det kan gå til kan man så spørge sig selv, men netop dette bekræfter vel produkternes popularitet.

Hvad er så årsagen til at netop disse har fået så meget opmærksomhed? Project Valerie er en bærbar computer med tre skærme og de er alle sammen monteret i et og samme chassis, så man ikke slæber på tingene separat. Hvordan det kan lade sig gøre kan man måske ikke forestille sig førend man ser produktet, men de to ekstra skærme foldes simpelthen ud og så har man et fantastisk bredt skrivebord foran sig eller spilbillede om man vil. Hver skærm er med 4K opløsning, hvilket betyder man få 12K at gøre godt med. Drevet af et GTX 1080 grafikkort så er dette også tilstrækkeligt til at drive den høje samlede opløsning. Det hele er bygget omkring Razer Blade Pro bærbaren, som i forvejen er værdsat i gamer-communityen for dens flotte design og fantastiske ydelse. Trods de tre skærme er maskinen på blot cirka 2,5 cm og vejer under 3 kg, hvilket er fint nok når man tager tingene i betragtning.

Project Ariana er på den anden side en helt anden løsning, men fokuserer på samme vis på en mere omsluttende spilleoplvelse. Ariana er en projektor, men ikke en hvilken som helst slags da den ikke fokuserer på at give dig et krystalklart billede på en mindre overflade, men arbejder til gengæld sammen med computeren om at udvide skærmens billede til nærmest at fylde hele rummet, således at man får et udvidet synsfelt, men fokus beholdes på den skærm man reelt spiller på. Personligt ser jeg faktisk meget frem til at se hvad det kræver af hardwaren, da det er noget som alligevel vil kræve en del af grafikkortet, idet et større synsfelt også betyder man skal render mere data og på den måde stresse både grafikkort og resten af compueteren.

 

Goran Popadic
Goran Popadic
Goran Popadic - Skribent på eReviews.dk.
Annonce

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Nyeste indlæg

Reklame

Seneste kommentarer