Denne ændring er udtryk for at koncernen nu går ind i en ny fase af sin udvikling, der peger mange år frem.
Det nye Sagemcom brand markerer koncernens position, rummer træk fra dens historie og retter blikket mod en dynamisk fremtid baseret på uafhængighed og vækst.
Halvandet år efter at koncernen blev udskilt fra the Safran Group er ambitionen stadig klar: At blive en globalt førende virksomhed inden for kommunikationsterminaler. Sagemcom er aktiv på tre markeder; bredbånd, energi og telekommunikation samt dokument.
Den ny visuelle identitet genskaber harmonien mellem koncernen og dens brand, som kommer til at omfatte alle koncernens produkter. Den skal endvidere skabe sammenhæng, konsistens og god læsbarhed på tværs af alle markeder og vil således få en positiv betydning for Sagemcoms fremtidige vækst.
“Sagemcom symboliserer begyndelsen på en ny fase i vores historie, hvor det som gør os særlige og styrken i vores ekspertise i højere grad betones. Samtidig beholder vi essensen af vores identitet og undgår at skabe forvirring for vores kunder,” siger Patrick Sévian, CEO for Sagemcom.
Den ny identitet bliver gradvist implementeret i løbet af resten af året. Virksomhedens website og koncernens produkter vil blive bragt i overensstemmelse med den nye designlinie, og ændringen af virksomhedens juridiske navn vil blive gennemført i begndelsen af 2010
Indførelsen af den ny visuelle identitet bliver også en anledning til at styrke den udviklingsplan, som skal føre virksomheden videre frem i de næste to år.
I en verden, der er præget af markante skift i teknologier og stigende international konkurrence, har Sagemcom en ambitiøs strategi med fokus på organisk vækst, målrettede partnerskaber og en ekstern vækst, som tager sigte på at opnå kritisk masse på virksomhedens markeder. Med henblik på at sætte denne proces i gang har Sagemcoms ledelse fremlagt et forslag om at skabe tre specialiserede datterselskaber: Broadband, Energy & Telecom and Document. Forslaget er fremlagt for organisationer og råd, således som det kræves ifølge fransk arbejdsret. Der ud over vil Sagemcom, inden for den industrielle dimension, øge sit fokus på services for at sikre leverancen af et bredt og sammensat produktudbud. Derfor undersøger man muligheden for at skabe en alliance med en globalt førende virksomhed på dette område. Denne plan er ligeledes forelagt medarbejderrepræsentanterne.
OM SAGEMCOM
Sagemcom er en fransk, international teknologi-virksomhed, der arbejder frem mod at etablere sig som en førende producent af værdiskabende kommunikationsterminaler. Virksomheden er specialiseret inden for bredbåndskommunikation, telekommunikation og energi samt dokumenthåndtering: printterminaler til private og virksomheder, bokse til digital TV, bredbåndsterminaler, udstyr til kommunikationsstyring, energi- og systemsmanagement, partnerskaber inden for telekommunikation samt konvergens.
Sagemcom har en omsætning på 1,3 mia. Euro og 6.030 ansatte på fem kontinenter. Virksomhedens hovedkvarter ligger i Rueil-Malmaison.
Sagemcom har forpligtet sig til bæredygtighed. Bestræbelsen starter ved produktudviklingen og omfatter hele den industrielle proces fra eco-design i overensstemmelse med ISO-standarder til produkternes energiforbrug. Dette omfatter også det etiske regelsæt Sagemcom har for sine underleverandører. Sagemcom har vundet prisen, 2009 Telecommunication Product category Customer Service Prize.
Find yderligere information her: www.sagemcom.com
Kilde: Sagemcom