Nu skal det være enklere, hurtigere og mere frit at bruge Viaplay. Derfor lancerer streaming-tjenesten en ny udgave i dag. Viaplay vil gerne give kunderne en virkelig god oplevelse hver gang – og det sker ikke kun med et stærkt indhold. Teknik og funktionalitet er mindst lige så vigtigt for at styrke kundernes indtryk af Viaplay.
Viaplay har i de sidste mange måneder arbejder ihærdigt på at forbedre kundernes oplevelser, når de bruger tjenesten. Der er generelt meget fokus på, hvilket indhold de forskellige streaming-tjenester kan tilbyde, men ønsket om at blive danskernes foretrukne tjeneste handler også om at kunne give kunderne en optimal brugeroplevelse hver gang.
”Der er en benhård konkurrence på markedet for streaming-tjenester, og du får ikke mange forsøg hos kunderne. Derfor handler det hele tiden om at styrke brugernes oplevelse, så de foretrækker os frem for de andre tilbud i markedet. Vi har lyttet til vores kunderne; foretaget adskillige brugertest og afholdt mange fokusgrupper for at nå ind til kernen af, hvad kunderne vil have. Den nye version af Viaplay, der ser dagens lys i dag, er funderet på alle disse undersøgelser, og hvad vi har konkluderet som værende de tre mest afgørende forhold: Enklere, hurtigere og friere oplevelse,” siger adm. direktør for Viaplay, siger Niclas Ekdahl.
De tre nøgleord – enklere, hurtigere og friere – har altså været styrende for udviklingsprocessen, som blandt andet har ledt til en ny grænseflade, et platformsskifte og lanceringen af en ny anbefalingsmotor. Allerede fra i dag vil kunderne kunne se de markante forskelle. Først og fremmest er hele layoutet ændret. Viaplay er gået fra sort til hvidt for at give et mere behageligt udtryk og en bedre baggrund for at vise indholdet. Den nye platform skal være med til at gøre Viaplay mere dynamisk at arbejde med, og anbefalingsmotoren skal give brugerne en bedre mulighed for at navigere i det store indholdskatalog. Derudover har Viaplay introduceret følgende nye funktioner:
- Fortsætte med at se indhold (begynd på en platform – eksempelvis pc og fortsæt på en anden – eksempelvis smart phone)
- Stjernemarkering (stjernemarkerede film, tv-serier eller sportsbegivenheder, så kunden kan samle sine favoritter og hurtigt finde dem igen)
- One click play back (med et klik starter det valgte indhold; tv-serie, film mv.)
- Aktivitetslisten (få et overblik over det senest valgte indhold)
De nye funktioner er både tidsbesparende for kunderne og hjælper den enkelte med at få et hurtigt overblik og bedre grundlag for at træffe valg af underholdning.
”Det er vigtigt at understege, at der er tale om en løbende udviklingsproces. De funktioner, vi lancerer i dag, vil hele tiden blive finjusteret. Og i de kommende måneder kommer vi til at lancere flere funktioner. Vi er en dynamisk service, der konstant forsøger at tilpasse os brugernes ønsker og behov. Vi håber meget, at vores kunder vil sætter pris på den nye version af Viaplay,” siger Niclas Ekdahl.
Viaplay er Nordens førende streaming-tjeneste for tv-serier, film og live sportsudsendelser. Streaming-tjenesten findes på følgende platforme: PC, Mac, Android og iOS mobiler og tablets, Viaplay-boksen, LG Smart TV, Samsung Smart TV, Philips Smart TV, Panasonic Smart TV, Xbox 360 samt PlayStation® 3
Læs mere om Viaplay på www.viaplay.dk