Silkeborgvirksomheden, Jysk IT Center, er måske på vej mod en lukning.
Direktøren, Per Holmgaard, har i dag udtalt i en mail til CRN.dk at problemerne skyldes at 2 leverandører, Tech Data og Actebis, ønsker at de betaler gamle regninger, samtidigt har virksomheden været plaget af sygdom.
Jysk IT Center har derfor brugt de sidste 2 uger på at forhandle med både bank og advokater, for at vurdere om virksomhenden får lov at fortsætte, eller må lukke.
Disse problemer kommer i kølvandet på en tid med utrolig mange negative bedømmelser på Trustpilot.dk, hvor Jysk IT Center bl.a.. beskyldes for at hæve penge for ordre der ikke afsendes. Dette betød i slutningen af sidste uge af E-handelsfonden fratog e-mærket fra Jysk IT Center.
Klik her for at læse kundernes bedømmelse af Jysk IT Center på Trustpilot.dk
Klik her for at læse mere om Jysk IT Center på CRN.dk
Kilde: CRN.dk, TrustPilot.dk
Jeg har i dag kl. 16.00 bemærket at Deres website er lukket: http://www.jyskitcenter.dk/
Det tyder derfor på at Jysk IT Center er lukket, og/eller gået konkurs i dag.
Jeg håber ikke der sidder for mange derude med penge i klemme hos denne virksomhed.
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk
jeg har haft en PC til reparation hos dem i mere end 1 måned, og har indtil for nyligt forsøgt at få fat i dem på mail og tlf, uden held….så jeg har en slags penge i klemme hos dem
Hej lk,
Det er jeg ked af at høre, når selskabet officielt er konkurs, så husk at gøre krav i boet, således at du, hvis der er noget tilbage, har en chance for at få dine penge retur.
Jf. CVR.dk så er selskabet’s status “normal”, men det kan være de bare ikke er opdaterede.
Link: http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=26211220
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk
Hej Noel.
Ja, jeg må jo væbne mig med tålmodighed og holde øje med om de bliver erklæret konkurs
Ligeledes har jeg samme problem med reperation og der fra dags dato gået 3 uger uden at have hørt fra dem.
Hvordan skal man gøre krav på sine penge når de er gået konkurs?
Hej Simone,
Normalt vil der på Deres website komme information om hvem der er kurator for boet, sådan fungere det ved en almindelig konkurs.
Der er dog intet at finde på at de officielt er konkurs, men der er heller intet der tyder på andet 🙁
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk
Jeg har for noget tid siden bestilt en bærbar computer ved jysk it center. Jeg har nu mistet 2500 kr! hvordan kan jeg få de penge igen? kan jeg på nogen måde melde dem?
Hej Emma,
Er du sikker på beløbet er hævet? Det må nemlig ikke ske før ordren afsendes.
Såfremt beløbet er hævet fra din konto vil jeg i første omgang anbefale dig at kigge på nedenstående artiklel fra forbrugerstyrelsen der forklarer hvordan du skal forholde dig i forhold til en eventuel konkurs (Firmaet er stadig opført som værende “normalt”)
Link: http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/konkurs0/
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk
Så blev det desværre officielt, Jysk IT Center er gået konkurs.
Læs mere på CRN.dk:
http://crn.dk/nyheder/Jysk-It-Center-konkurs-1.247533.html?utm_source=crn-eft_newsletter&utm_medium=newsletters
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk
Så har CRN.dk nyt omkring Jysk IT Center’s konkurs.
Det er i dag kommet frem at årsagen til konkursen formentlig skal findes i det faktum at en af de 4 ansatte ikke har modtaget sin løn planmæssigt, og derfor har krævet Jysk IT Center konkurs.
TIl alle der har penge tilgode ved Jysk IT Center:
Kurator for boet hedder Søren Schulz, og han er indsat af skifterette i Silkeborg. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle kontaktoplysninger på ham.
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk
ellers utrolig dejlig virksomhed har købt 3 pc.er hos dem til mig selv og nogen venner de hade en super kundeservice
en skam vis de buket under i krisen
mvh Rasmus Storgaard
Jeg har lige læst den nu gamle nyhed om, at firmaet er gået konkurs.
Jeg sidder med en 1 år gammel bærbar ASUS til godt 10k, der skal til reperation 🙁
Har nogen imellemtiden fundet kontaktoplysninger på Søren Schulz ?
Mvh
Asger Møller
Hej Asger,
Du skal blot henvende dig direkte til ASUS’ hotline på tlf. 38322943, de klarer både afhentning og levering af din PC efter rep.
Med Venlig Hilsen,
Noel Christensen
eReviews.dk