fredag, november 22, 2024
ForsideNyhederGammeldags skilte i den moderne verden

Gammeldags skilte i den moderne verden

digital-verden-og-skilte

Hver gang vi i dag får nys om noget nyt og spændende, er det primært via digitale medier. Før den digitale tidsalder for alvor fik fat i vores hverdag, var aviser og anden analog markedsføring de primære tiltag. Men selvom vi snart skriver 2017, og teknologien fortsat buldrer derudaf, så er gamle skilte på ingen måde dømt ude. De er bare blevet mere moderne.

Skilte dør nok aldrig helt ud

Selvom det er én af de ældste opfindelser i verden, er der ikke meget der tyder på, at skilte vil udgå lige foreløbigt. Dels er skilte essentielle på butiks facader, så du kan se om du er på vej i en bagerbutik eller et apotek, men udover denne – ret åbenlyse type af skilte – er gadeskilte også stadig i høj kurs. De er bare blevet mere ajour med den digitale udvikling, og bruger i høj grad teknologien for at komme ud med deres budskaber.

Vi har talt med firmaet Skiltex, der er en af de største leverandører af skilte i Danmark, og her mærker man ikke en negativ effekt af den digitale udvikling. Tværtimod er det med til at forny markedet for skilte.

”Teknologien er med til at videreudvikle eller afvikle alle produkter. Og i vores fag har teknologien betydet, at skilte i visse tilfælde fungerer som TV-skærme, og ikke ”bare” som stilbilleder. Et godt eksempel er på de københavnske metrostationer, hvor der tidligere var helt almindelige skilte, men som nu er skiftet ud med videomonitors, der viser x antal reklamer i minuttet. Det er smart, og giver annoncørerne en lang række nye muligheder for at nå ud til deres kunder.”

Interaktive skilte

Medmindre du har fået nok af moderne teknologi, gætter vi på, du er den glade ejer af en eller anden given smartphone. Og dermed har du helt sikkert også set – og måske prøvet – de distinkte firkantede stregkoder, som man ofte ser i bybilledet og/eller på og i reklamer. Disse små kryds og tværs lignende stregkoder, er selvfølgelig QR-koder, som de så mundret hedder.

QR-koder viderestiller brugeren til et eller andet givent domæne, hvorfra han eller hun så kan læse mere, købe, bestille, opleve eller lignende direkte via sin smartphone. QR-koder er ikke som sådan nogen nyhed, men det faktum t de stadig findes vidner om, at det er en opfindelse, der er kommet for at blive. Og det er som sådan også temmelig smart, da man så kan nøjes med at koncentrere sig om at ”lokke” folk til at scanne koden, før man fylder dem med tilbud, reklamer og rabatter, eller hvad man nu måtte have til hensigt.

QR-koder kan indstilles til at gøre stort set hvad som helst, og hvis du har lyst til selv at lege med QR-kodens mange facetter og muligheder, kan du gøre det kvit og frit via mange forskellige hjemmesider. En af de mere populære og nemme at gå til, er denne danske side, som tillader dig at designe dine egne QR-koder til ikke-kommercielt brug. Hvis du skal bruge koderne i forbindelse med noget forretningsorienteret, er de som udgangspunkt ikke 100 % gratis.

Noel Christensen
Noel Christensenhttp://www.eReviews.dk
Noel Christensen - Redaktør på eReviews.dk.
Annonce

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Nyeste indlæg

Reklame

Seneste kommentarer